onsdag den 13. april 2011

Anderledes agat / Adorable agate

Hej.

Inden jeg fortæller om smykker, vil jeg fortælle lidt om hvordan det går med mit butiksprojekt.   Pyha, det er et slid, hele dagen i dag har jeg brugt på at pudse vægge op, det er ikke så nemt som jeg synes det ser ud til.  Min mand har heldigvis ferie, og har taget sin del af arbejdet, men alligevel................ jeg er så øm i mine hænder og arme :o) , nu håber jeg så at vi får pudset resten i morgen, så jeg kan komme i gang med at male, der er jo ikke så længe til påskelørdag hvor jeg regner med at åbne. Nå, nu til sagen:

I dag vil jeg vise jer et par flotte øreringe, i forgyldt sterling sølv, med et par flotte ild-agater.

Agaten er en halvædelsten, der naturligt findes i mange farver, karaktaristisk for dem er de slyngede "bånd" i stenene.  Disse agater er blevet udsat for meget høj varme, og er derved krakeleret, deraf navnet ild-agat.  Det giver et flot spil i stenen, og bruges en del i fremstilling af smykkesten.

Agaten siges at påvirke handlekraft, mod, selvrespekt og veltalenhed.  Og den skal have en positiv indflydelse på epilepsi, feber, forgiftninger, sindssygdomme og slangebid.
Den orange agat er knyttet til stjernetegnet vædderen.

Disse agater er 15 mm i diameter, og de er ikke ens, for alle er forskellige. De er monteret på en kraftig ørebøjle med snoninger i forgyldt sølv, og der sidder også et par små forgyldte stjerner til pynt.  De leveres med silikone bagstoppere, så du ikke taber dem.

Øreringene er 42 mm lange og koster 90 kr for et par.


Hello there.

Before I talk about jewelry, I want to keep you up to date on my shop-project.  It's kind of tough, I've used all day trying to close the holes in the walls, and it's quite a bit more difficult than it looks :o)  Happily my husband is off work for a few days, and he is helping me a lot, but still my arms and hands are really sore. Now I hope to get the rest of i done tomorrow, and then get on to painting. Now, to the real issue:

Today I want to show you a pair of Vermeille earrings with a pair of nice Fireagates.

Agate i a semi-precious stone, found in a variety of colours, all known by the different coloured band.  Fire-agates are heated to make them crackle on the surface. It ads texture and sparkle to the stone.

Agates are known to help you gain courage, selfrespect and smooth talking.  And they are supposed to help you fight fever, intoxications and snakebites.

These agates are 15 mm in diameter, and not quite alike in colour, as none of are.  The earhooks are quite heavy vermeil ones, with a spiral trimming.  They are adorned with tiny golden stars.

They are 42 mm long and costs 90,- kr, or 13,- euro.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar