tirsdag den 19. april 2011

Rav i den / Silver and Bernstein

I dag har vi (mest min mand, jeg har kun været vandbærer) støbt gulv i min butik-to-be. Så nu venter jeg bare på at det tørrer, og det varer nok et par dage.  Så imens maler jeg skabe, kommoder og andet inventar.  Jeg har lige været Vestsjælland rundt for at købe andeægs-farve maling, og da jeg endelig fik købt det og kom hjem og prøvede det, var det en helt forkert farve :o( ,  så nu må jeg prøve igen.

Øreringene på billedet er af sølv og rav.  Det er 2 rå stykker rav, altså uslebne, sat sammen med små sølvblomster, og de sidder på en spinkel sølv ørekrog.

Rav siges at rumme glæde, kærlighed, livglæde og åbenhed.  Den er kendt for at hjælpe på et hav af problemer, bl.a angst, astma, bronkitis, depression, hidsighed, hjertesygdomme, mavesygdomme, seksuelle problemer, svimmelhed, øjen- og øresygdomme.

Øreringene er 3,6 cm lange, og koster 105,- kr. for et par.


Today we (mostly my husband, actually) have made the floor in my shop-to-be.  Now I'll just have to wait for it to dry, and it'll probably take a couple of days. Meanwhile I'll be painting cupboards, drawers and other stuff for my shop. I've just been round a great part of the area to buy a certain colour of green paint, and as I finally found it, and bought it, it shows to bee far too light green :o( , meaning that tomorrow I'll have to try again.

The earrings on the picture, are made of bernstein and silver.  Two raw pieces of bernstein put together with tiny silverflowers, connected to a small silver hook.

Bernstein is said to hold happines, love, spirit and openness.  It is known to help upon a lot difficulties as fear, asthma, bronchitis, depression, bad temper, heart diseases, seksual problems, dizzyness, eye- and ear-dieseses.

The earrings are 3,6 cm and the price is 105,- dkr, or 14,5 euro.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar